Eftertankens kranka blekhet

Visst blev jag glad när Mendes gjorde sitt andra mål och tredje poäng på tre matcher, men minuten efteråt tyckte jag nästan det var synd! Mitt tips på en svartgul 2-1seger kunde gärna fått stå sig. Å andra sidan höll inte min förutsägelse att vi skulle ta över matchen heller riktigt. Kalmar kom igen i högre grad än vad jag trott innan.
Kul att Pavey fick sätta en hörna. Både hans hörnor och inlägg håller ofta mycket hög klass. Han var nog matchens lirare även i den här matchen.
Petter Wastå gjorde annars två tabbar som förlorade matchen för Kalmar. Den märkliga tjongningen som Tjerna förvaltade iskallt och skickligt och hans brist på rörelse vid Paveys hörna. Mendes mål kunde han inte göra något åt.
Oroande var det virrvarr som vid några tillfällen uppstod i vårt försvar. Det var ingen enskild spelares fel, men vad berodde det på? Bristande kommunikation? Eller oro efter den chockande starten?
Samtidigt - vinner vi såna här matcher trots mardrömsstart och ett antal tveksamma beslut, så finns det en rasande hög moral och vilja i truppen. Mycket kan gå fel, men tillsammans kan vi reda ut det. Och vi gör ju det!
En poäng upp till serieledarna (Grattis till första segern, Örgryte)! OK; Elfsborg kan gå om oss och kanske Göteborg men det är en tät serietopp och så länge vi tar poäng eller till och med vinner även de matcher, som vi kanske inte skulle klarat, så ser det ljust ut. För vi vet ju sen tidigare matcher att det finns en stor potential och en än större vilja, Det kan räcka långt.
Det första huvudmålet kan sägas vara uppfyllt redan nu: att återetablera AIK, som ett stabilt allsvenskt lag!
En bra början på något kommande stort! Även om det kan dröja något/några år!

Bappe Bjuggren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0