Nebojsa Novakovic om VM mm

-Argentina har imponerat mest hittills och Spanien , när de vände mot Tunisien. Brasilien kommer säkert att bli bättre och bättre, men har inte imponerat ännu. Sverige- England kommer nog att sluta 0-0 eller 1-1. För bägge lagen är det viktigaste att gå vidare.
- Den svenske spelare som har imponerat mest på mig är Kim Källström. Att komma in som han gjorde mot Paraguay och göra det så bra, det är starkt. Det är inte lätt att prestera med de förutsättningarna, när man vill så mycket. Han tillförde mycket och ökade också vår skottkraft.
- Alla som spelar i ett VM-lag är bra spelare. Så är det. Alla är inte världsstjärnor, men några dåliga spelare finns där inte!
- Sverige är mitt lag nu. Sverige - och Ghana. Det är nog många AIK-are som känner så nu. Sverige och Ghana. Jag känner också deras tränare och det är han som tar ut Derek Boateng. Jag hoppas att de också går vidare.
- Derek spelade det spel han spelar i AIK och jag tror han kan få mer speltid. Nu blev det på högerkanten, men nästa gång kan det bli centralt. Han kunde kanske vågat lite mer, men han hade säkert fått direktiv av tränaren att först och främst spela säkert och att ligga rätt.
- Trots att han hade det tungt och motgångar i AIK till att börja med, har han visat vilken spelare han ändå är och också kommit till VM. Det är stort.
- I AIK kör vi mycket uthållighet och styrka nu. Och bollteknik. Ja, Nenad är inte med längre, han fick lämna oss. Han var jättetrevlig och omtyckt i gänget, men vi kunde inte förlänga kontraktet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0