Snart dags...

Mats Rubarth kan alltså inte spela i kväll. Kanske inte så överraskande, han hade rejält ont efter GAIS-matchen, men tråkigt. Han borde kunnat röra om i Hapoelförsvaret.

Jimmy Tamandi lär spela, vilket känns bra med tanke på vad han presterat i år. Hoppas nu att Kenny Pavey och Khari Stephenson lyckas klart mycket bättre än i söndags, annars kan det bli tungt!

Vet inte hur bänken ser ut. Jag hoppas att Pierre Bengtsson och Alexander Gerndt finns där! Ser det kärvt ut skulle jag gärna ta en chansning med dem den sista halvtimmen! Vinna är ju det enda som gäller. Ett oavgjort resultat, som inte är 0-0 och vi är ute. Står det 0-0 blir det en lång, kall och nervös kväll på väg mot natt. Mardrömmen är ett tidigt ledningsmål för israelerna.

Kul att juniorerna med viss möda gick vidare i SM-slutspelet. Och ett stort tack till Nicke Rönn, som tog fyra straffar! Nu, Nicke, har jag definitvit förlåtit dig för att du övergav innebandyn! Lite trist att det blev bortamatch igen för junisarna. Mot Degerfors, som jag inte alls vet hur de är.  Dåliga kan de ju i alla fall inte vara. Men ett avancemang kan ju inte vara omöjligt.

Så där ja, skönt att slippa tänka på kvällens match en liten stund. Det blir ett sent skrivande i kväll, så så mycket material om matchen lär nog inte finnas tillgängligt förrän i morgon.

Håll tummarna i kväll. Eller ännu bättre; vi ses på Råsunda i kväll!

Bappe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0