Viktor Lundberg inför övergången till Väsby United

Jag träffade Viktor på Råsundastadion inför en av de första träningarna efter hans övergång till Väsby från Juniorlaget. Viktor var som vanligt, glad, öppen och lugn.

Känns det bra att gå från juniorlaget till Väsby och Superettan??

- Ja, jag är ju junior två säsonger till, men det känns ändå jättebra för min del. Det blir ju en annan klass och tryck på träningarna.. det blir mer fysiskt, allt går lite snabbare... så jag utvecklas naturligtvis mer, eller snabbare.

Vad tror du det blir för skillnad för dig?

- Det blir ju ett stort steg, fast vi är ju fler som tar det steget från juniorlaget, så jag har ju flera här nu, som jag redan känner och har spelat med.


Ska Berglund (Viktors mycket fotbollsintresserade morfar) äka fårdtjänst ut till Väsby för att titta på dig nu?

- (skratt) Nej, han tar det nog lugnt som vanligt, men han kommer nog och tittar ibland,


Vad räknar du med att det här ska innebära för din egen utveckling?

- Jag vet inte riktigt... men jag tror att jag kommer att utvecklas som fotbollsspelare,,, jag får nog lära mig en del både fysiskt och psykiskt, som annars hade dröjt längre tid. Förra säsongen var jag ju ung som 91:a i j-laget, nu kommer det flera och fär den vidareutveckling som jag fick då, så det känns väl ganska rätt att ta ett steg till nu.


Fast du kan kanske uinte räkna med att vara given i laget på samma sätt i Väsby?

- Nej, visst det är självklart men det känns kul att få kämpa för att kanske få spela. Jag måste prestera hela tiden och hoppas på att det gör att jag ändå får spela... i alla fall då och då.


Tack Viktor och lycka till i Superettan!


Bappe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0