Matchens profil - Peter Fischerström efter Pixbo

Fischer tippade rätt segrare, AIK, före matchen men han glömde att en innebandymatch spelas i 3x20  minuter. 6-2 var resultatet efter två perioder, men 9-4 vid full tid. 

En match med några nya sammansättningar i femmorna och där VM-kungen Fredrik Djurlings fot bara höll i ungefär en halv period. Publiken uppskattade hörbarligen den snabba, rör(l)iga matchen, även om både Ulf Hallstensson och Fischer var mer kritiska till själva spelet än publiken.

Du tippade 6-2, men det gjordes mål även i den sista perioden!
- Ja, precis! Nä, det blev lite mer mål än jag trodde... spelet blev inte riktigt stabilt idag tycker jag..... det blev mycket slumpmål. Ska man vara helt ärlig kändes några av våra mål som målvaktstavlor från deras sida.

Överraskningslinjen med två unga Niklas Maripuu och Wilmer Viinamäki och en återuppstånden Fröberg, vems idé var det?
- Rookiekedjan? Det var väl Hallstensson tror jag. De måste ju hitta på något när Djurling inte kunde fortsätta och då blev det så. Jag tycker den femman gjorde en riktigt bra match.

Javisst gjorde de det. Två nästan-debutanter, som ju dessutom inte spelat så mycket med Fröberg tidigare.
- Nej precis. Men det problemet hade vi i stort sett i alla femmorna. Det är faktiskt ganska länge sen, över en månad,  vi kunde träna ihop med laget. Och senaste veckan har det varit lite skador och sjukdomar. Det kanske inte syns för publiken men på plan blir det en del missförstånd och missar.

Fast nog verkade Pixbo mer konfunderade över er rörlighet och missförstånd än ni själva?
- Jaa... det är möjligt, jag vet inte. Fast det blev emellanåt rätt mycket Hawaii, hit och dit liksom. Vi brukar nog vilja ha lite mer kontroll över allt... men 9-4 är helt okej när det blir lite rörigt!
- Sen var det en skön seger, för sen jag kom till AIK, har vi slagit de en gång och det var i SM-finalen. Inte en enda gång i serien! Så det känns riktigt skönt.

Hur många månger har du varit med om att vinna ett boxplay med 2-1?
- Jaa... det har jag nog inte... det händer inte så ofta, men det var en bra start. Dessutom var det bra mål, framför allt det första som var riktigt snyggt, Koffes framspelning till MC.

Du verkar nöjd och kan fira jul med gott samvete nu?
- Ja, tre poäng, så nu har man fått nånting av tomten, det var skönt, även om jag som sagt inte är helt nöjd med spelet... men tre poäng är tre poäng och klara siffror blev det också. Det känns skönt.

Sen önskar vi varandra god jul och gott slut, fast det återstår ju en hemmamatch innan året byter nummer.

Bappe Bjuggren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0