Matchens profil - Peter Fischerström före Pixbo

Vi pratar lite VM först. Fischer är naturligtvis besviken, men inte nedslagen. Han fick ta del av det historiska silvret i alla fall och konstaterade att det kommer att bli tuffare framöver, både Schweiz och Tjeckien utvecklas och blir allt bättre i spelet.

Hinner du hämta dig till på söndag?
- Ja, det ska inte vara något problem, tror jag. Jag känner mig hyfsat pigg ändå, så det är nog lugnt.
- Det är klart att jag är besviken efter VM-missen, men AIK och landslaget är två olika saker. Nu är det bara att fokuserar bort det som hänt och fokusera på AIK. Ja, det är ju innebandy i bägge fallen men ändå mentalt sett två helt olika saker. Det kommer inte att vara några problem med att ladda om.
- Visst, vi fem från AIK matchades ju ganska hårt i Tjeckien, så vi får se på söndag men jag känner ingen oro.

Blir det Pixbo som får betala för det ni missade i VM?
- Jaa... de ska väl få göra det! Pixbo har ju rätt mycket nytt i år och är ju inte riktigt det "gamla vanliga Pixbo", som vi mött så många gånger, så det ska bli riktigt spännande att möta dem.
- Ändå har de ju gått bra och slåss i toppen av serien. Fast med så mycket nytt, har man ju sämre koll på dem än tidigare, måste jag säga. Det ska bli intressant att se hur bra de egntligen är.

Apropå nytt. Det här måste väl vara den yngsta AIK-trupp du spelat med?
- Ja, det är nog klart att det är. Fast det blev ju lite äldre nu när Henke (Lorendahl) kom tillbaka! Men, visst, vi har flera riktigt unga spelare nu. Det är inget som får mig att tänka på min ålder eller att lägga av. Kanske kan det locka att försöka hålla till nästa VM och ta revansch... fast sånt vet man inte nu. Jag tänker i alla fall helt klart spela den här säsongen ut och sen får man ta nästa beslut. Nu handlar det om att ta guld i vår!
- Flera av de unga har utvecklats mycket och snabbt. Det ser oerhört kul och lovande ut.

Hur går det på söndag då?
- Vi vinner med 6-2 (ingen betänketid alls!) Jag gjorde ju inget mål i VM, så det måste bli ett på söndag nu!

Tack Fischer, vi ses efter matchen.

Under kvällen blev det mycket spelträning med uttalade krav på fart och rörlighet. Det blev också med lite ovanliga sammansättningar i femmorna, vilket kan ha berott på Djurlings stukade fot och en och annan lättare (?) förkylning.
Henke Lorendahl deltog, som forward! Han såg märkligt pigg och rörlig ut efter ett drygt halvårs frånvaro, åtminstone på elitnivå, men sade efter träningen att han tyckte det gått lite tungt och benen blivit trötta. Inte märktes det mycket på planen för oss som besökte träningen.

Många såg väldigt pigga och spelsugna ut. Det skabli kul att se hur "omstarten" på söndag blir.

Bappe

Kommentarer
Postat av: Tolfte Spelaren

God Jul alla fotbollsfans!

2008-12-22 @ 12:08:10
URL: http://stopptid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0