Väntan i Solna Centrum...

... är inte så tråkigt, som det kan låta! I går var jag där för att egentligen göra en intervju, men, p gr a att min mailserver gjorde något underhållsarbete, läste jag mailet på fm dagen efter och trodde att i morgon var dagen efter, men skulle ha varit dagen innan!

Så jag står där och väntar. Tråkigt? Nej, faktiskt inte! Under de 50 minuter jag "väntar" träffar jag fotbollens Walid Atta, CH Jagne, Gabi Özkan och Daniel Mendes samt handbollsmålvakten Martin Andersson, som nu slutar i AIK och går till Tumba.


Daniel Mendes är sprudlande glad, dels naturligtvis för att han fått mycket speltid under våren, mer än han kanske vågat hoppas på, men också för att det gått bra. Efter helgens cupmatch har spelarna 10 dagars semester och Daniel hinner ett snabbt besök hemma i Brasilien.


Walid Atta såg jag senast i Väsbys match mot Assyriska, men han säger att det bara var en engångsföreteelse. Utlåningen gällde den matchen. Han är som vanligt lugn, samlad, lågmäld och öppen.


Gabi Özkan är också en öppen och positiv kille. Det är bara när snacket kommer in på skador och rehabilitering, som han verkar bekymrad och lite nedslagen. Han vet inte varför problemen inte ger sig, trots bra och omsorgsfull behandling och noggrann rehab. Der märks att han intensivt längtar efter att vara tillbaka på "riktigt". Kanske ska det ovanligt långa sommaruppehållet göra att han i juli är "back in business".


CH är lite mer fåmäld och tyst, men är också den jag pratat minst med. Men när han får beröm för sitt inhopp mot Malmö och det han då presterade, skiner han upp i ett lyckligt och förmodligen nöjt leende. Själv menar han att han var fräsch och spelsugen och att vi gjort bortalaget ganska trött och mört mot slutet. Kan stämma, men förringar inte hans insats.


Så handbollen. Efter en lång karriär, med bland annat proffsspel utomlands i ett par länder, går Martin Andersson till Tumba för att, för första gången!, få chansen att spela i Elitserien. Han är inte långt från 40 nu, så det är väl nu eller aldrig. Med tanke på AIK Handbolls knappa ekonomi, vet han att elitseriehandboll i gnagardress, blir inte aktuellt under hans aktiva tid. Tyvärr, både för handbollen och Martin. Tyvärr är risken nog stor att laget tappar fler spelare, när vi nu kvalades ur Allsvenskan. Naturligtvis önskar jag Martin lycka till!


Bappe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0