På söndag.....

... är det äntligen dags för Allsvensk premiär! Lite pirrigt känns det, fast på ett förhoppningsfullt sätt. Det troligaste är väl att de 4-5 första omgångarna blir lite trevande spelmässigt med tanke på förändringar i truppen mm, men någon oro tvivlar jag på att man ska behöva känna. Då känns det fortsatta semifinalspelet i innebandyn mer ovisst!

Så är då Wilton Figueiredo tillbaka i Sverige. I Malmö FF! Inte något konstigt i och för sig, han känner tränarna där och RÅP känner han i alla fall igen från AIK-tiden. Svikare? Nej, det tycker jag inte. Jag blev visserligen lite förvånad, men jag antar att vi visste att han var på väg tillbaks till Sverige men valde att inte gå in i någon budgivning. Wilton är en härlig spelare och person men vi satsar på framtiden inte på nostalgi.

Skänk en tanke till Kevin Walker, vars mystiska infektion kom väldigt olägligt och oturligt, kanske mer för Kevin än för laget. Det är ändå trångt på mittfältet. Krya på dig Kevin och välkommen tillbaka!

Det verkar bli ett hyfsat väder på söndag. I alla fall temperaturmässigt. I min väderprognos leker solen tittut, dvs det växlar mellan solsken, lätt molnighet och heldisigt från timme till timme! Man har träffat knepiga människor ibland, men ingen som slår vädret i sin oberäknelighet.

Bappe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0