Koffe Kranberg ser fram mot tisdagsmatchen

Koffe Kranberg har all anledning att vara nöjd med säsongen så här långt. Stabilt backspel tillsammans med, normalt, Peter Fischerström och så var det också i VM! Ett guld och ett silver har han inhöstat redan under hösten! Så hu ska det inte bli när det våras?

Under åren har jag gjort ett otal intervjuer med Koffe inför och efter matcher. Oavsett hur det sett ut under eller inför matcherna, har han alltid ställt upp, svarat rakt och tydligt på alla frågor och även i besvikelsens stunder ställt upp på ett fantastiskt sätt. Dessutom har han blivit spelmässigt bättre för varje säsong, inte minst när det gäller att ta ett helhetsansvar i och inför matcherna. Utan att för den skull tappa den glimt i ögonen han alltid har haft!

Är du nöjd med säsongen så här långt?
-Jo, hittills har det gått bra... VM-silvret var väl inte så jättelyckat, men kanske kommer det att kännas bättre lite längre fram i tiden. EC-guldet hade vi ju satt som mål för oss och det det var jättekul och skönt. Inte minst för att vi klarade det med ett till delar ganska nytt och ungt lag.
- Visst märks det att andra länder tar in på oss och Finland i Europacupen, framförallt då Tjeckien och Schweiz. Det märks verkligen och det är ju roligt och också bra för sporten.

Har du lugnat ner dig när åldern stiger? Relativt lite strafftid - inga matchstraff?
- Njaaää.. fast jag brukar väl inte ha några matchstraff... jag fick ett minns jag...Ö-vik borta tror jag... mitt första år i AIK... sen tror jag inte det har blivit fler!
- Fast, visst tänker jag på det mer och mer, kanske mognar man som person och blir också lite smartare... Sen har vi spelat väldigt bra i boxplay i år.. det blir ofta fina ytor, när de ligger på hela tiden och vi har snabba och målfarliga spelare, när det blir kontringsmöjligheter.

Ni pratar om det under matchen: "Det är trångt, nu tar vi en utvisning, så vi får chansen att kontra"?
- Nja, inte riktigt så.. men ingen ska kunna känna sig lugn när vi spelar i box i alla fall!

Du och några till har haft en lång och intensiv höstsäsong. Börjar du känna dig lite sliten?
- Nej inte farligt alls. Det var lite värre runt Europacupen för då åkte jag samtidigt på några smällar och då blir det värre. Annars klarar kroppen det riktigt bra. Vi har en bra och gedigen träning i kroppen sen försäsongen redan.

Från Tjeckien till Mullsjö. Omväxling får du i alla fall.
- Visst är det så men det ska bli kul att åka dit. De är ju nykomlingar förstås och det är alltid kul med nya hallar. Faktum är att vi kan ha mött dem där i en träningsmatch inför seriestarten för en massa år sen.. jag är inte riktigt säker, men det kan ha vart så.
- Annars var det skönt med Dalen-matchen och en säker seger där. Vi fick ett kvitto på att vi ligger rätt och är rätt starka redan nu.

Så tipset då. Karl-Johan tippade helt rätt mot Dalen, så du får chansen att ta två rätt. Hur går det mot först Mullsjö och sen Warberg?
Ja, Mullsjö vinner vi med.... ja, 6-4. Warberg tror jag blir en ganska målsnål match, jag tror vi vinner med..... 3-2.

Tack Koffe, du gissade rätt på det totala antalet mål i Mullsjö, men överskttade dem lite. (AIK vann den matchen med 7-3) Bättre lycka på tisdag!

Bappe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0