Matchens profil - Kim Nilsson efter matchen

"7-2" tippade Kim och själv skulle han göra 2 mål. Det blev 8-3, men "bara" en assist och en missad straff för egen del. Då ska dock sägas att han bidrog till att Karl-Johan Nilsson blev matchvinnare med 3 mål.

Själv säger han så här efter matchen:
- Resultatet låg ju nära mitt tips. Vem som gör målen är ju inte heller det viktigaste, utan att de kommer. Vi gör en bra tredjeperiod, det är ju den vi vinner matchen på (ändå spelade vi i numerärt underläge i fyra minuter i rad, utan insläppta mål!)

En ganska ovanlig match. Tre straffar - inte så vanligt?
- Nej, det kan man inte säga. Lite billiga straffar kan man tycka.. men straff är straff. Jihde gör en bra straff... tyvärr missar jag min. Men när vi vinner matchen så känns det inte så tungt. Tre viktiga poäng, så vi kan hänga med i toppen. Sen, i slutspelet, måste man sätta de chanser man får, det är då det är viktigt.

Matchen startade kl 18.00, i stället för normala 19.00. Fast ni började inte spela förrän vid 19-tiden?
- Nej, det gick segt... en dag på jobbet, men sen tog sig spelet. Det var andra måndagen i rad vi spelade, fast det känns bättre hemma!

Är du i stort sett nöjd med  matchen?
- Ja, efter den sega starten hade vi bra fokus på spelet och gjorde det bra tycker jag... vi kunde ha bättre fokus i vissa situationer. Vi släppte in ett par "onödiga" mål.
- Vi skärpte oss ändå bra i slutperioden och spelade, som vi ska och vet att vi kan. I seriestarten kryssade vi mot dem borta, och avgjorde i sudden, så vi visste att de inta var ofarliga. Men vi tog oss samman, när det behövdes. Ser man på bollinnehavet, så äger vi matchen, men man måste ju göra mål också! De kom ju, men sent i matchen.

Tre straffar i en match. Ganska ovanligt?
- Ja, jag minns inte att jag varit med om det. Sen borde ju mer än en av tre sättas, kan man tycka.

OK, Kim tack och lycka till i marschen mot slutspelet!

Bappe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0