Matchens profil - Jon Möllersten efter matchen

Jon kommer nyduschad och fräsch, möjligen också nykammad till efterintervjun. Det blev lite begrämsat med spel för hans femma denna dag, men han verkar lika nöjd med matchen ändå.

Det blev en knappare seger än du tippat? Fast du hade den första chansen  - ett stolpskott efter ungefär 8 minuter.
- Ja jag trodde väl på 3 eller 2 bollar upp. Men vi hade chansen ändå tycker jag. Det var synd på mitt skott, men målvakten var bra med också. Det var lite tråkigt, det hade varit roligt att sätta den. Det hade ju passat bra som matchprofil allt. Det får bli nästa gång!
- Det var annars en ganska tight match från början. De var bra i början och det kändes som att vi inte kom riktigt in i matchen. Så vi fick börja jobba lite hårdare.

Annars var det väl en typisk förstamatch i ett slutspel?
- Ja, det kan jag hålla med om... och det känns som att vi inte fick ut allt vi faktiskt kan... lagen kände på varandra.. ett ganska tight spel. Vi får lägga in ytterligare minst en växel i de kommande matcherna.

Är du nöjd med er insats idag?
- Ja, vi vinner ju, det är det viktigaste. Hade de gjort ett mål till, tror jag att vi hade kunnat svara på det. Vi kändes lite starkare. En seger är ju alltid en seger. Nu ökar pressen på Pixbo som inte har råd att förlora hemma. Det är upp till oss att jobba ännu hårdare i nästa match. Och det vet vi om. men man ska inte sticka under stol med att det är skönt att vinna första matchen.

Spelade både ni och dom som du förväntat dig?

- Joo.. det tycker jag... kanske blev det lite trögstartat men det blev ändå en bra match. Vi skulle kanske kunna gå lite rakare på mål. Gör vi det borde vi skapa ännu fler chanser.. det blev väl lite omständigt ibland. Lite rakare och mer resoluta ska vi nog vara.
- Sen är det ju viktigt att inte blotta sig för mycket, de är duktiga på att kontra... ja, det är faktiskt alla slutspelslagen!

Om fyra dar möts ni igen - på bortaplan.

- Ja, det kommer säkert att bli en jättetuff match och den kommer nog att i mycket likna dagens match, även om bägge lagen kommit in i slutspelsrytmen nu. Fast vi vet ju om att vi kommer att få jobba ännu hårdare för att vinna den matchen. Förhoppningsvis klarar vi av det också. Jag tror absolut att vi gör det.

Jon avslutar med att säga att han hoppas att vi ska ses för sista gången den här säsongen i april i Globen. Och det ser jag fram emot!

Bappe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0