Matchens profil - Jon Möllersten - inför första kvarten

Matchens profil - Jon Möllersten inför kvatsfinal 1

Jon är lugn, pratar gärna och med stor värme. Han har bra koll även på andra lag och både förefaller och säger sig trivas jättebra i AIK.

Han har ju ett flerårigt förlutet i Pixbo, där han bland annat var med om att förlora SM-finalen i Globen mot AIK! Nu hoppas han på en repris, dvs nytt guld till AIK.

 

Hur många slutspel har du spelat i Pixbo?

- Oj... jag har spelat slutspel varje år, så jag tror det blir mitt sjätte... eller möjligen sjunde!

 

Hur har det varit att möta AIK i ett slutspel?

- Den enda gången jag mött AIK i slutspel, var i SM-finalen, som AIK vann.

- Den matchen var lite annorlunda... det kändes som att den gick väldigt fort, men det kändes också som att AIK var lite bättre än oss. Vi blev liksom tagna på sängen... AIK pressade högt och vann rättvist till slut. Även om avslutningen var lite slumpmässig, var det en rättvis seger.

 

Och i år då?

- Med det här laget känns det som om vi borde kunna gå hela vägen. Den enda gången jag spelat i ett kanske lika bra lag som det här, var första året i Pixbo, då vi också vann SM! Så inför slutspelet nu känns det superroligt.

 

Vet du hur Pixbo är i år jämfört med tidigare?

- Jag har ganska bra koll på dom. De har inte alls samma stjärnor som under tidigare år och de som finns kvar har kanske inte riktigt samma gnista som tidigare men är fortfarande jätteduktiga spelare. Laget har inte heller samma tyngd som tidigare, det är yngre och spelar på ett lite annorlunda sätt. Sen tror jag att deras tränare, Vidar (Jonsson som spelat i AIK bl a) passar väldigt bra för det här laget. Jag tror att det är lite för tidigt för ett SM-guld för det här laget.

- Det kommer att bli jättehårt och kan mycket väl bli fem matcher men jag har stora förhoppningar på att vi vinner.

 

Att döma av seriespelet är bredden större i toppen nu än för några år sen?

- Jo så kan det nog vara. Vi har ju gått runt på ganska mycket folk i många matcher och sen fått en bra effekt, när vi gått ner lite på spelare och krävs det i slutspelet, så kanske vi går ner på färre spelare, men det vet vi inte nu. Det har blivit lite mindre för de spelare som varit vana vid mycket speltid i nästan alla matcher.

- Nu är det slutspurten som gäller och då måste vi kräva allt av alla spelare vi har. Jag tror inte att det kommer att bli lika stora dippar i sluspelet som det ibland varit i en del seriematcher.

- Vi har väldigt många erfarna spelare, de vet vad som gäller nu och kommer inte att släppa något när det gäller så mycket.

- Det blir tufft. AIK, Warberg och Pixbo brukar vara med men Täby har ett bra lag och Dalen är också ett bra lag. Det här slutspelet känns ovisst tycker jag. Fast jag tycker ändå att vi, AIK, känns ruskigt, ruskigt starka.

 

Du tror vi går hela vägen?

- Ja, det gör jag!

Vi pratar lite om övriga lag och hur svårtippat och ovisst slutspelet är, men Jon kommer till sist fram till att det nog blir AIK -Warberg i en SM-final.

Naturligtvis pratar vi även om den märkliga Täbymatchen. Jon var trots 0-5 inte riktigt orolig. Han kände hela tiden att vi skulle kunna vända matchen, vi var ändå med i spelet, men inte i målgörandet. Det måste lossna, trodde han, och det gjorde det ju också!

 

Hur går det i morgon då?

- Det blir en jämn och tät match som vi vinner på att vi fortsätter att mala på och pressa och till slut orkar de inte stå emot. Vi vinner med två eller tre bollar till slut.

Avslutningsvis tippar Jon, att AIK efter fyra matcher är klart för semifinal!

 

Bappe


Kommentarer
Postat av: Sara

Ett litet tips =)



Sugen på att få gratis presentkort rätt ner i brevlådan på en valfri butik? Det finns en ny sida som är mycket lättare att samla ihop presentkort på, man behöver inte alls ha lika många poäng för att få hem presentkort som på övriga sådana sidor (till exempel gratisbio, gratisklader , gratismakeup, gratismode osv)



Passa på att bli medlem nu, sidan har knappt några medlemmar vilket gör det mycket lättare för dig att få flera presentkort.



Bli medlem här: http://www.freestreet.se/?r=1427

2009-03-11 @ 22:11:22
URL: http://ertansara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0