Matchens profil - Patrik Jansson efter sista kvartsfinalen



Det blev Patrik Jansson som fick målvaktsjobbet även denna kväll. Han fick en lite svår kväll. Pixbo verkade lite handlingsförlamat och kom inte till skott särskilt ofta. Patrik fick dock göra en riktigt lysande räddning i varje period och annars höll han i gång genom att med hög och tydlig röst dirigera och styra lagkamraterna.
Linus Blomkvist, som alltså fick följa matchen från bänken, menade att det var rätt att låta Patrik stå efter hans spel i de bägge tidigare kvartarna.

Jaa Patrik, det var nära att du höll nollan!
(Det enda målet gjorde Pixbo i powerplay och Patrik var chanslös då)
- Ja, hade vi inte pratat om det i går, så hade det gått...! Men det var onekligen nära... tråkigt.. och med zorro, det är inte kul. Vi visste att Pixbo är superstarka i powerplay, så är det.

Var det en nackdel att ha så märkligt lite att göra under en stor del av matchen?
- Njaa... de räddningar jag fick göra höll mig vaken och kvar i matchen, men fem skott i första, två i andra... nej, det är inte idealiskt. De som kom tycker jag ändå var ganska lugnt... och vi malde ju ner Pixbo i matchen.

Men du pratar hela tiden under matcherna.
- Ja, det gör jag även vid träningarna. Det underlättar ju för mina spelare, jag står där och har en bra överblick och ser de luckor som kan uppstå på ett annat sätt. Det är väl mitt sätt att komma in i matchen även när det är lite att göra... att bli delaktig i matchen. Men så låter jag så här efter matchen också! (Jodå, han är hes och låter lite raspig, men det är inte en begynnande förkylning.)

Blir det skönt med vila i en tio dar nu?
- Jaa... vila och vila, vi kör ju på med träning förstås, men vi har faktiskt fått ledigt under helgen nu. Och det känns helt fantastiskt skönt efter kvällens match. Men på måndag kör vi vidare. Det finns  alltid detaljer att slipa på... och snart få veta vad det blir för motståndare i semin. Nu ledde ju Warberg med 8-5 och det känns som de väl vänt på den matchserien nu.

Bappe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0