Spännande andra kvartsfinalomgång

Det är inte särskilt bra för ens svartgula nerver att kolla Falun-Warberg och samtidigt försöka följa övriga matcher via text-TV och radiosändningen från Göteborg, som jag tidvis hade problem med.

Tre lag har en 2-0 ledning så här långt: AIK, Balrog och Storvreta. Enklast verkar det hittills ha varit för Storvreta. Fast man undrar om det är Storvretas förtjänst eller Dalens slutspelsskälva. Warberg lyckades, med stor möda kvittera till 1-1 i matcher mot Falun, men inte såg det säkert ut.

AIK kan alltså säkra en semifinalplats på torsdag i Solnahallen och jag tror att man också gör det! Mycket därför att de har en stor slutspelsrutin och dessutom självförtroende. Pixbo kommer att kämpa och ge allt, men jag tror inte att det räcker. De befinner sig i lite av en generationsväxling och är väl inte tillbaka fulllt ut på ett par, tre år än.

Balrog också? Nej, det tror jag inte. Täby lär inte förlora två raka hemmamatcher i ett slutspel. Balrog ska nog spara sig till nästa hemmamatch. Då kan de ju bli klara för semin.
De två sista betydelsefulla målen gjordes förresten av två spelare som gästspelat i AIK: Örjan Skogsström och Micke Karlsson. Grattis!

Falun då? De har hittills presterat mer än vad jag trodde de skulle förmå. Tyvärr blir det nog svårt attt vinna två av återstående tre matcherna mot Warberg. Samtidigt känns det inte uteslutet, Warberg har hittills varit floppen i slutspelet. I kväll vann de på ren vilja och tungt, fysiskt arbete. Och det är tätt mellan matcherna.

Vi ses på torsdag i Solnahallen!

Bappe

Kommentarer
Postat av: P e r n i l l a

Hej! Skulle vara mer en tacksam om jag kunde få din hjälp. Är verkligen i desperat behov av det. Tack på förhand! Ha en fortsatt trevlig kväll :)

2009-03-16 @ 22:14:19
URL: http://pernillabremer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0