Matchens lirare - Mohamed Bangura efter matchen

Mohamed Bangura utsågs rättvist till matchens spelare i hemmalaget i den match som fjolårets två dominanter, AIK och IFK Göteborg, spelade denna söndag med placeringar långt från årets medaljstrid.

Mohammed inleder med att med tydlig stolthet berätta att han i morgon (måndag) reser till sitt hemland Sierra Leone, eftersom han uttagits till dess landslagstrupp.
Hur känns det att ha blivit utsedd till matchens lirare i AIK idag?
- Det känns alltid bra när jag spelar spelar, men det är svårt att vara riktigt glad, när vi förlorade matchen. Det är sorgligt när vi förlorar. Jag är tämligen nöjd med min egen insats, men det blir ingen riktig glädje, när vi förlorar.

Trivs du i laget och med dina lagkamrater?
- Ja, verkligen! Min uppgift är att göra mål och jag försöker alltid göra mitt bästa även om det inte behöver vara jag som gör målet, så blir jag ändå lika glad, när vi gör det.

Har du lärt känna dina lagkamrater tillräckligt för att känna dig trygg i din roll?
- På träningarna spelar vi mycket ihop och jag tycker att jag känner kamraternas spel ,spelstil och egenskaper med bollen... men det kommer naturligtvis att bli ännu bättre. Nu kan jag dem till kanske 80 eller 90%... men det blir snart 100%.

Känner du stödet från AIK-publiken?
- Jag både hör och känner det och det kommer ju säkert att bli ännu bättre när vi tagit oss till en bättre position i serietabellen.

Är du nöjd med att du valde attt gå till AIK?
- Ja absolut och det kan bara bli bättre, när vi börjar ta fler poäng och med de spelare vi faktiskt har, måste det bli så!

Tack Mohamed och lycka till i landslaget också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0