Röster mm inför KAIS Mora

De senaste träningarna i Solnahallen har blivit mer och mer aktiva. Dvs antalet fiska spelare i truppen har ökat. Fortfarande är inte alla spelklara, men vi är nära!
Intensiteten i träningspassen är hög och det märks att man är inne i en intensiv tävlingsperiod. Spelarna jobbar hårt även i spelet utan att bli övertända. Det gäller ju att inte få egna skador under ett träningspass och ändå hålla tempo och intensitet uppe. Laget innehåller ju mycket rutin och spelarna vet vad som gäller.


Mikael Lemker, assisterande tränare, säger bland annat detta om läget inför söndagens hemmamatch mot KAIS Mora:

- Det ser allt bättre ut. Nu har vi nästan alla i truppen i träning och nära matchspel. Frän och med söndagsmatchen har vi tre spelare till som är tillbaka från skador! Stefan Gafvelin gör sin andra match och Ricard Norman och Mats Carlsson sina första, efter skadorna, på söndag.

- Med tanke på slutet av  den förra säsongen känns det nästan lite konstigt att ha en i princip full trupp att jobba med! Det är verkligen väldigt roligt!

- Fredrik Rydh, som ju kom efter säsongstarten, är ett positvt tillskott i truppen... lång spelerfarenhet, rutinerad och kan spela på flera olika positioner. Vi kommer att ha stor nytta av honom. Han läser spelet väldigt bra och reagerar snabbt. Han är ett positivt tillskott i truppen.

- Det är naturligtvis en stor fördel med att ha nästan alla tillbaka i träning. Det ger oss större möjligheter att ha en hög intensitet hela passet och också att testa olika spelsätt och kombinationer.

- Jag har stora förväntningar inför söndagens hemmamatch. Med en hel trupp och den vilja som finns, förväntar jag mig och hoppas på att vi både gör en bra match och många mål!


Jag har också pratat med Ron Sjöblom, som kom som anfallare och juniorlandslagsman , men nu spelar back, sen drygt ett år. Känner han sig som försvararenu?

- Jaa... nästan... i alla fall till 70%. Och mer och mer fastväxt blir jag! Jag tycker faktiskt det är roligt på backpositionen och kanske kommer jag, i alla fall delvis, mer till min rätt som spelare i den positionen.

När jag "klagar" på att han, som har ett bra skott, skjuter för lite, håller han med mig men säger också att han jobbar mycket med att komma med mer och mer i offensiven. Förmodligen har han rätt. Det är delvis en fråga om erfarenhet och trygghet. Dom han själv uttrycker det "Det är nästa steg att ta!"
Ron är både kritisk och självkritisk när Caperiotäby kommer på tal och menar att vi fick skylla oss själva till stor del, som lät oss luras in i deras tempo och stil. Att vi dessutom släpper in mål i numerärt överläge är ju pinsamt.
Ron är lugn och samlad och -enligt min uppfattning- en storback på gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0